برخی اوقات، یک مالک محصول خوب، عاشق محصول خود می شود. و از این گذشته، برای تحقق کامل محصول اغلب باید شما بزرگترین حامی آن باشید.

اما مهم نیست که چقدر نسبت به محصول خود علاقه مند هستید، باید مراقب باشید که محصول خود را با تجارت خود اشتباه نگیرید.

بیایید لحظه ای تفاوت این دو را درک کنیم.

درک مدل کسب و کار شما

به عبارت ساده، کسب و کار شما یا به طور مشخص تر مدل کسب و کار شما وسیله ای برای درآمدزایی است که برای موفقیت کسب و کارتان لازم دارید. حداقل، مدل کسب و کار شما مشکلی را که سعی در حل آن دارید، چگونگی حل آن و چرایی حل آن برای شرکت شما سودمند خواهد بود توصیف می کند. برای درک بهتر این موضوع، اجازه دهید مثالی بزنیم.

تصور کنید که مشغول فروش مجدد کتابهای درسی استفاده شده برای دانشجویان دانشگاه هستید. برای این کار، شما قصد دارید در پایان هر ترم کتابهای درسی استفاده شده را از دانشجویان خریداری کنید، آن کتاب های درسی را در طول ترم ذخیره کنید و سپس همان کتاب های درسی را با نشانه 20٪ تخفیف در ترم بعدی به گروه جدیدی از دانشجویان بفروشید.

این رویکرد جوهره مدل تجاری شماست.

یافتن محصول خود
اما خوانندگان حیرت انگیز متوجه یک جور چشم پوشی از مدل فوق می شوند: با وجود اینکه یک مدل تجاری کاملاً کامل است، هیچ اشاره‌ای در مورد یک محصول وجود ندارد. دلیل این امر این است که محصولی که این مدل را پیاده سازی می کند با آن مدل متمایز است.

بیایید در نظر بگیریم که چه نوع از محصولات ممکن است این مدل را فعال کند. یک محصول ممکن است یک برنامه تلفن همراه با یک بارکد خوان باشد. یک فروشنده آینده نگر ممکن است از آن برنامه برای اسکن بارکد کتاب درسی خود استفاده کند و فوراً یک پیشنهاد خرید از فروشگاه شما دریافت کند. از طرف دیگر، یک خریدار آینده نگر ممکن است از همین برنامه استفاده کند تا بارکد کتاب های مورد نیاز برای کلاس های آینده خود را اسکن کند تا در دسترس بودن و قیمت آن کتاب ها از فروشگاه شما را بررسی کند. اما یک برنامه تلفن همراه تنها یک محصول ممکن است که ممکن است این مدل تجاری را فعال کند.

محصول احتمالی دیگر ممکن است ایده یک برنامه موبایل را به نفع یک برنامه وب ساده کنار بگذارد. فروشندگان احتمالی ممکن است ISBN کتاب خود را وارد این برنامه کنند تا یک پیشنهاد خرید را دریافت کنند در حالی که خریداران آینده نگر می توانند با استفاده از نام نویسنده یا عنوان کتاب، موجودی آنلاین فروشگاه شما را به راحتی جستجو کنند.

هر محصول مزایا و معایب خاص خود را دارد. به عنوان مثال، برنامه تلفن همراه ممکن است برای پایه کاربر شما مهمتر باشد و منجر به افزایش تعامل کاربر و در نهایت فروش بیشتر شود. از طرف دیگر ، برنامه وب ممکن است از نظر اقتصادی و اقتصادی صرفه اقتصادی بیشتری داشته باشد و منجر به فروش کلی کمتر شود اما حاشیه بالاتری برای فروش آن باشد.

اما علیرغم تفاوت های آنها، آنچه این دو محصول مشترک هستند این است که یا مدل تجاری را که قبلاً توضیح داده شد کاملاً فعال می کند. بنابراین چگونه می دانید کدام محصول مناسب برای تجارت شما است؟

محصول مناسب در زمان مناسب

محصول مناسب برای مدل تجاری شما به عوامل زیادی بستگی دارد. به عنوان مثال، درک اینکه چقدر بازار رقابتی است که شما در حال حرکت هستید ممکن است بر چقدر اهمیت UX برای محصول شما تأثیر بگذارد. یا، محدودیتهای مالی شرکت شما ممکن است بر میزان سرمایه شما در ابتدا بتواند روی محصول خود هزینه کند. هر کدام از عوامل ممکن است در تجارت شما نقش داشته باشد، این عوامل تأثیر می گذارد که کدام محصول انتخاب مناسبی برای تحقق مدل تجاری شما است.

بیشتر بخوانید: ترانسمیتر فشار چیست؟

اما درک این نکته نیز مهم است که احتمالاً انتخاب صحیح محصول برای تجارت شما با گذشت زمان تغییر می کند. به عنوان مثال، شغلی که به پول نقد اشراف دارد ممکن است در ابتدا با استفاده از محصولی که فاقد مجوز اما ارزان تر باشد، وارد بازار شود.

بیشتر بخوانید: فشار شکن چیست؟

با این حال، در آینده، همین کسب و کار ممکن است تصمیم بگیرد که یک بار درآمد آن کسب و کار به اندازه کافی پایدار باشد تا بتواند برای توسعه آن نسخه، محصول را جایگزین آن کند. با این حال، در هر دو صورت، محصول خاصی که توسعه دهندگان مشاغل از مدل تجاری واقعی که محصول را قادر می سازد متمایز است.

یادگیری دوباره دوست داشتن

ویژگی بارز یک مدیر محصول موفق، عشق عمیق به محصول اش است. با این وجود محصولی که امروز عاشق آن هستید ممکن است مناسب فردای تجارت شما نباشد.

بیشتر بخوانید: اکچویتور چیست؟

بنابراین، به عنوان یک مدیر محصول موفق، باید یاد بگیرید که محصول خود را دوست داشته باشید، اما مراقب باشید که عاشق محصولتان نشوید. از آنجا که محصولات ممکن است بیایند و بروند، تجارت شما باید همان چیزی باشد که واقعاً دوام دارد.

استارتاپ‌های سنتی، استارتاپ‌های مدرن

اسنپ پست رقیب الوپست

محصول شما تجارت شما نیست

محصول ,یک ,ممکن ,مدل ,کند ,برنامه ,ممکن است ,مدل تجاری ,کسب و ,و کار ,است که ,مدیر محصول موفق،

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

چطور؟ دانلود کتاب تراشکاری درجه 2 موسسه مکتب الشهداء نرم افزار مدیریت داروخانه فارماسی فروشگاه آنلاین ابزار مدرسه ما درسی علمی پژوهشی سرگرمی کوچک‌های بزرگ مرکز تعمیرات لوازم خانگی دیبا پشتیبان ایرانیان